Followers

Thursday, November 18, 2010

"Spend Time With Family'





aduhhh....di waktu2 cuti nie mmg berst bile kt dpt luangkn mase ngan family kn...huhuhu...mcm2 ragam....hbs sume nye jd kecoh bile sume ahli kluarga ad...lg2 akak aku yg becok tu....xkering gusi d buat nye klu die b'cerita.....hahahha....kene ngan aku yg kpale gile2 nie...mmg mnjadi.....bile kumpul2 sme2 nie,dok bercerita kisah2 mse kecik dulu.....hahahah...mmg klakar gile...ye la kn,zmn bodo2 dulu...mmg xtau pape...tang klakar nye bile crita psal aku curi2 mnum mase pose dulu...aku rse umo aku dl 10 thun kot...hakhakhak....mmg klakar la....al kisah nye...mse tu kn bln pose...ye la,tau2 je la prangai dak kecik...bru pose bpe jam,dh haus....mse tu aku ckp ngan mak aku nk mnum,tp mak aku xbg....yg si akak aku tu blh plak sakat aku....aku pe lg,mrjuk ar....tau2 je la mrajuk dak kecik mcm mne...huhhu.....nangis2 smbil hentak2 kaki...wakakak....dh puas aku mnghbis kn air mate,tbe2 tekak plak dahage kn air...hahahaha.....aku pe lg,tgk line clear....dok nyorok2 g dpur....buka peti ais...aduhhh...nkmat nye bile rse kesejukn peti ais tu....dgn spantas kilat aku mncapai botol yg berisr air masak...sjuk tuuu....dlm kpale dok pk tu air sirap...pdahal air kosong jek....aku meneguk air tu tnpa henti...smpi ngences2...hahah...hbs je aku mnum,aku ttup pntu peti ais tu...tup2...haaaaa...amek ko....akak aku dok mnyorok blakang pntu peti ais tu...aku pe lg...tecengang bongok la.....ah sdh aku ckp.....kantoi plak.....akak aku mnggunakan suara nye yg nyaring tu mnjerit "MAKKKK,ALIM XPOSE...DIE MNUM AIR"...mak aku ngan pntas kilat smpi kat dpur....aku wat muke xbsalah....puas mak aku mmbebel kat aku...aku wat dono jek...tup2 tbe2 aku nangis plak...mybe ati sayup la tu kene bebel....hahaha....ayh aku pon dtg mmbntu ku....bpak aku ckp "XPE LA...KN ALIM TU KECIK LG..."....lalu akak aku pon mmbantah...."KECIK APE NYE,DH PNDAI B'JALAN"....dgn selamber nye akak aku pon mngambil air dlm peti ais tu dan terus minum.....huh...lg jentel....hahahha...

tu la cite yg pling klakar dlm hdup aku...kisah ponteng pose.....

huh....pnat bercerita....

Wednesday, November 10, 2010

"Tentang Cinta"



1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.

2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.

3. Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.

4. Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

5. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorg yang bakal mewarnai hidupnya.

6. Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.

7. Persahabatanbiasany a berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.

8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cintabukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.

9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dlm satu fikiran dan dua hati dlm satu debaran.

10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yg sangat menggoncangkan jiwa.

11. Kadangkala kita menyedari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya. Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorg terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.

12. Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dr kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.

"Kau Berjanji Kerana Cinta"

video
urrrmmmmm...best nye lagu nie.....rse happy sgt bile dngar....harap hubungan aku ngan my honey b'kekalan.....aminnnn......

Monday, November 8, 2010

"Dak Kelas Aku"

huhuhu...nie dak2 kelas aku yg sume nye kpale gile2......enjoy dpt kenal korg.....ntah bile dpt jmpe lagi...miss kat korg sume....muuuaaahhhhh......

"Baju Cinta"

Seorang nenek datang menziarahi  rumah cucu perempuannya yang baru
berkahwin. Setelah  membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati
cucu  perempuannya yang membuka pintu dgn tanpa seurat benang pun di  badannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata, 

"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja  nie nek!"..

"Yg kau telanjang tu nape!!!???" marah si  nenek.
"Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucu perempuannya. 
"BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan.
"Ya, suami saya  menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya.
Saya harap  nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu 
suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU  CINTA ini di
hadapan nenek." pinta si cucu perempuannya. 

Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya  mungkin itu cara terbaru
si isteri melayan sang suami. Di  dalam perjalanan pulang si nenek mendapat
idea. Fikirnya  dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat 
mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur. 

Sesampainya di rumah, si nenek tadi terus menanggalkan  semua pakaiannya,
mandi, berbedak dan memakai minyak wangi  sewangi wanginya. Kemudian si
nenek tadi pun menunggu si  atok pulang. Beberapa ketika si atok pon pulang.
Sebaik saja  pintu di buka, si atok mendapati si nenek berbogel kat depan  pintu....

"Awat hang nie? Dah buang tebiat keeer???"  marah si atok tadi.
"Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata si  nenek tadi.

"BAJU CINTA???...... Kok iyea pun..... IRON  la dulu baju tuh!!
nampak sangat kedutnyer....." 

wakakakaka......................

Kisah Mat Rempit

Tiga kejadian lawak semasa aku tengah giler-giler dengan
motor. Orang panggil mat rempit le sekarang nih.






Kesah Pertama:


Sewaktu aku berada di Jelutung. Jalan tu kan penuh sesak.Badan aku agak
besar sedikit. Pada hari tu aku menumpang seorang kawan pergi ke Komtar
naik motor kap cai Honda 70. Dia pun kaki cilok jugak, selit sana selit
sini, aku duduk belakang punye le kecut perut. Sampai satu tempat di
mencelah antara dua kereta, motor lepas, dia lepas, dua2 lutut aku tak
lepas, kedebuk aku terduduk tengah jalan sambil terkangkang,


Semua orang tengok aku, cinabing, macam tok pekong aku duduk sorang sorang
kat tengah jalan yang penuh sesak dengan kenderaan lepas tu kawan aku patah
balik sambil gelak bagai nak giler.


Kisah Kedua.


Aku menumpang member jugak naik motor pergi town. Sampai kat trafic
light dia pun berhenti. Aku pun teringat pulak nak hisap rokok. Aku pun
turunkan kedua-dua kaki dan berdiri sikit celok poket nak ambil lighter
dalam
poket seluar. Waktu tu lah lampu bertukar menjadi hijau, kawan aku terus
jalan meninggalkan aku berbiri sambil berjingkit nak nak ambil lighter
di trafic light! siol aje! Satu bandar orang yang nampak aku berdiri
terkakang sorang sorang dilampu isyarat! macam ape entah..gelak pulak tu
dia
orang.


Kisah ketiga.


Waktu sekolah tingkatan tiga. Lepas sekolah cepat2 aku balik ambil motor
buruk ayah aku, kerana nak pergi pekan. Waktu tu kalau boleh bawak motor
dah kire grand la tu. Tujuan aku bukan nak beli barang sangat. Waktu tu
leh awek2 sekolah tengah berlonggok tunggu bas nak balik rumah. Waktu tu
ler
aku nak menayang betapa machonye aku, jejaka idaman mereka, ader motor
le katakan. Tapi pada hari tu kejadiaan yang sangat memalukan telah
berlaku.

Masa betul2 sampai depan awek2 tu, aku boleh tak perasan ader lubang,
motor aku pun terlanggar lubang tu, baik nasib tak jatuh, Aku memang ler
tak
jatuh, tapi ekzoz motor ayah aku tu terjatuh, maka dengan itu bunyinye
mengalahkan helikopter, satu
malaysia dengar, aku rase macam nak masuk lubang jamban je waktu tu, nak
ditinggalkan ekzoz tu takut ayah aku marah, nak ambil malu tak boleh nak
cakap depan awek2 tu?tapi aku rupenya lagi takut kat ayah aku, terpaksa
aku cari kertas surat khabar dan ambil ekzoz tu. Pas tu tolak ler motor
sampai rumah. Lepas tu tak mau ngurat lagi.